Terug
Gepubliceerd op 25/10/2024

Notulen  Gemeenteraad

do 26/09/2024 - 19:30 Krekelandgalerij - Cultuurhuis Safarken
Aanwezig: Patrick Gerard, Voorzitter gemeenteraad
Rudy Van Cronenburg, Burgemeester
Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Schepenen
Christine Bax, voorzitter BCSD
Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde, Gemeenteraadsleden
Lise Gosseye, Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Diederik Lacayse, Antoon De Baets, Karine Cornelis, Gemeenteraadsleden
  • Openbaar

    • Beraad

      • Beschikbare verslagen adviesraden en inkomende briefwisseling.

      • Stand van zaken fusie Wachtebeke en Lochristi. Ter kennisgeving.

        Onderwerp en motivering

        De verhuis van het personeel is sedert begin september al volop bezig. De personeelsleden van de diensten hebben hun benodigdheden ingepakt en laten overbrengen naar het gemeentehuis van Lochristi of naar het gemeentehuis van Wachtebeke.

        Afspraken werden gemaakt hoe in de toekomst de te ondertekenen dossiers van het ene gemeentehuis naar het andere worden overgebracht.

        Men moet gewoon raken aan de nieuwe collega’s, de nieuwe burelen, maar we zullen er op 2 januari klaar voor zijn om de inwoners niet voor een gesloten deur te laten staan.

        Er komt nog dit jaar een bijeenkomst voor de raadsleden.

    • Besluit

      • Meerjarenplanaanpassing 7 2020-2026 lokaal bestuur Wachtebeke. Deel OCMW. Ter goedkeuring.

        Onderwerp en motivering

        Minstens een keer per jaar wordt het meerjarenplan aangepast, waarbij in elk geval de kredieten voor het volgende boekjaar worden vastgesteld. Als dat nodig is, kunnen daarbij ook de kredieten voor het lopende boekjaar worden aangepast. Daarnaast kan het meerjarenplan, als dat nodig is, ook worden aangepast om alleen de kredieten voor het lopende boekjaar aan te passen of vast te stellen.

        Als bijlage het ontwerp van meerjarenplanaanpassing 7 2020-2025 voor zowel gemeente als OCMW. 

        Regelgeving

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40 en 257;

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 254, 255, 256 en 257;

        Besluit Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en de beheerscyclus (BVR BBC);

        Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3: de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Patrick Gerard, Rudy Van Cronenburg, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde, Lise Gosseye
        Voorstanders: Rudy Van Cronenburg, Patrick Gerard, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1 De gemeenteraad keurt de meerjarenplanaanpassing deel OCMW goed.

        Artikel 2 Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de financieel directeur.

      • Meerjarenplanaanpassing 7 2020-2026 lokaal bestuur Wachtebeke. Deel gemeente. Ter vaststelling.

        Onderwerp en motivering

        Minstens een keer per jaar wordt het meerjarenplan aangepast, waarbij in elk geval de kredieten voor het volgende boekjaar worden vastgesteld. Als dat nodig is, kunnen daarbij ook de kredieten voor het lopende boekjaar worden aangepast. Daarnaast kan het meerjarenplan, als dat nodig is, ook worden aangepast om alleen de kredieten voor het lopende boekjaar aan te passen of vast te stellen.

        Als bijlage het ontwerp van meerjarenplanaanpassing 7 2020-2025 voor zowel gemeente als OCMW. 

        Regelgeving

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40 en 257;

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 254, 255, 256 en 257;

        Besluit Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en de beheerscyclus (BVR BBC);

        Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3: de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Patrick Gerard, Rudy Van Cronenburg, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde, Lise Gosseye
        Voorstanders: Rudy Van Cronenburg, Patrick Gerard, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1 De gemeenteraad stelt de meerjarenplanaanpassing deel gemeente vast.

        Artikel 2 Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de financieel directeur.

      • Tussentijdse rapportering BBC2020 per 30 juni 2024. Ter kennisname.

        Onderwerp en motivering

        In de regelgeving van BBC2020 is voorzien dat alle besturen een tussentijdse rapportering over het 1e semester moeten voorleggen aan de gemeenteraad ten laatste voor het einde van het derde kwartaal van het betrokken jaar. De tussentijdse rapportering omvat:

        - doelstellingenrealisatie

        - schema J1 en T2

        - wijziging in assumpties en wijziging in financiële risico's

        Regelgeving

        Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, artikel 263;

        Het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen, artikel 29.

        Besluit

        Enig artikel De raad neemt kennis van de tussentijdse rapportering BBC2020.

      • Creat Services dv. Buitengewone Algemene Vergadering van 26 november 2024. Agenda en vaststellen mandaat vertegenwoordiger. Ter goedkeuring.

        Onderwerp en motivering

        Creat Services dv nodigt de gemeente Wachtebeke uit op de Algemene Vergadering voor de deelnemers van Creat Services dv. zoals voorgeschreven door de statuten van Creat Services dv en bij beslissing van de Raad van Bestuur. In zitting van 22 augustus 2024 werd deze vastgelegd op dinsdag 26 november 2024 om 14u30 in Flanders Expo Gent.

         Deze vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.

         De uitnodiging werd aangetekend en per mail verstuurd op 5 september 2024, met vastlegging van de agenda.

         De door de Raad van Bestuur vastgestelde agenda voor deze Algemene Vergadering:

        1. Wijziging van vermogen

        2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen

        3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)

        4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)

        5. Actualisering presentievergoeding

        6. Statutaire benoemingen

        Varia

        De beslissing van de organisatie met betrekking tot alle punten op de agenda dient bezorgd te worden ten laatste op donderdag 21 november 2024 (per post of digitaal).

        Regelgeving

        Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        De aansluiting van lokaal bestuur Wachtebeke bij Creat Services dv;

        De statuten van Creat Services dv;

        De oproepingsbrief voor de Algemene Vergadering van Creat Services dv op 5 september 2024, waarin de agenda werd meegedeeld;

        De gemeenteraadsbeslissingen van 12 februari 2019 en 27 oktober 2022 betreffende de vertegenwoordiging in de algemene vergadering.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Patrick Gerard, Rudy Van Cronenburg, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde, Lise Gosseye
        Voorstanders: Rudy Van Cronenburg, Patrick Gerard, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1 De gemeenteraad verleent goedkeuring aan alle punten op de agenda van de Algemene Vergadering van Creat Services dv van 26 november 2024 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:

        1. Wijziging van vermogen

        2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen

        3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)

        4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)

        5. Actualisering presentievergoeding

        6. Statutaire benoemingen

        Varia

         Artikel 2 De raad draagt de vertegenwoordiger Antoon De Baets of plaatsvervangend vertegenwoordiger Rudy Lootens op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Vergadering van Creat Services dv vastgesteld op 26 november 2024, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Vergadering.

        Artikel 3 Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan Creat Services dv per mail naar 20241126BAV@farys.be

      • Mandaat vertegenwoordiger lokaal bestuur voor bijzonder algemene vergadering Logo Gezond+ vzw van 5 november 2024. Ter kennisname.

        Onderwerp en motivering

        De Vlaamse Logo's bundelen vanaf 1 januari 2025 hun krachten en gaan verder als één organisatie met behoud van sterke regionale antennes. Om deze fusie goed te keuren, vindt op dinsdag 5 november 2024 een bijzondere algemene vergadering van Logo Gezond+ vzw plaats.

        Wachtebeke is lid van Logo Gezond+ vzw maar heeft geen stemrecht.

        De informatie over het hoe en wat van het transitieproces van de Vlaamse Logo's is toegevoegd als bijlage.

        Regelgeving

        Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40;

        Het BVR van 17 mei 2024 over de toekomstige Logowerking.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Patrick Gerard, Rudy Van Cronenburg, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde, Lise Gosseye
        Voorstanders: Rudy Van Cronenburg, Patrick Gerard, Piet Penneman, Peter Van Bambost, Eddy Heirwegh, Christine Bax, Linda Van Himme, Ronny Droesbeke, Dirk Ongenae, Ruud Smeets, Rudy Lootens, Wim Vanpuyvelde, André Chalmet, Heidi Misseghers, Frederik Braeckman, Michiel Van Eetvelde
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel De gemeenteraad neemt kennis van de brief en bijhorende bijlage, beide toegevoegd als bijlage aan dit dossier, over het transitieproces van de Vlaamse Logo's.

      • Schriftelijke vragen CD&V.

        Onderwerp en motivering

        Schriftelijke vragen voor gemeenteraad 26 september 2024 CD&V.

        Vraag 1 - Gasboetes IDM (raadslid Michiel Van Eetvelde)

        • Verschillende inwoners hebben een gasboete ontvangen voor sluikstorten omdat zij glas naast de volle glascontainer hebben geplaatst.
          Is het voldoende duidelijk voor iedereen dat dit niet is toegestaan?
          Kan er eerst een waarschuwing worden gegeven in plaats van direct een boete?
        Antwoord schepen Piet Penneman

        Er zijn tot tweemaal toe problemen vastgesteld met de firma's die instaan voor het ledigen van de glasbollen. Om die reden werd, voor zolang de glasbollen volzitten, een gedoogbeleid gevraagd aan de GAS-vaststellers.
        De lopende gasboetes gaan echter, volgens de gegevens die momenteel ter beschikking zijn, over de periode tussen maart en juli. Op dat moment was het probleem van de overvolle gasbollen nog niet aan de orde.
        Op de vraag of het voor iedereen voldoende duidelijk is dat glas niet naast de glascontainer mag staan, zijn we de mening toegedaan dat er daartoe voldoende gesensibiliseerd wordt.

        Vraag 2 - Verkiezingsdag (raadslid Michiel Van Eetvelde)

        • Tijdens de vorige verkiezingen op 9 juni was er chaos rondom het kiesbureau.
          Zijn er aanpassingen gedaan om het proces bij toekomstige verkiezingen soepeler te laten verlopen?
        Antwoord burgemeester Rudy Van Cronenburg

        Deze vraag werd al gesteld in de gemeenteraad van juni. Ik heb toen al een omstandig antwoord gegeven. De stembrieven zijn deze week verdeeld. Ik zou niet weten wat ik er nog aan toe zou kunnen voegen.  

        Vraag 3 - Langeledevaart maaien (raadslid Ruud Smeets)

        • De Langeledevaart is momenteel zeer verwilderd.
          Is het mogelijk om dit gebied extra te maaien?
        Antwoord schepen Eddy Heirwegh

        Het maaien is een bevoegdheid van het Polderbestuur. We hebben op de vergadering met het Polderbestuur de klachten die we kregen van buurtbewoners overgemaakt. De Polder erkent dat er dit jaar een probleem is met het onderhoud. Dit is vooral te wijten aan het feit dat het riet 40 cm hoger staat dan normaal het geval is. Normaal wordt er vanaf 15 oktober gemaaid. Gezien de situatie is aan de aannemer Cerpentier gevraagd om sneller te maaien. Eerst zal Langelede, Ramonshoek, Kruisstraat, Plassenstraat en Papdijk aangepakt worden. Tegen 1 november zal alles gemaaid zijn, volgens het Polderbestuur. 

        Vraag 4 - Putten aan Langeledeschool (raadslid Ruud Smeets)

        • Naast de weg bij de Langeledeschool bevinden zich verschillende diepe putten. Kunnen deze worden opgevuld?
        Antwoord schepen Eddy Heirwegh
         
        De putten zijn inmiddels gevuld.

        Vraag 5 - Snelheid en doorgang Langelede huisnummer 2-78 (raadslid Ruud Smeets)

        • Er is de laatste tijd veel verkeer via Langelede huisnummer 2-78 en de Spoorwegstraat naar Walderdonk, vaak met hoge snelheden, wat gevaarlijke situaties veroorzaakt, vooral voor fietsers. Dit deel van de Langelede is bedoeld voor plaatselijk verkeer. De huidige rioleringswerken in de Melkerijstraat zorgen er natuurlijk voor dat de intensiteit aan de andere zijde van de Langelede toeneemt.
          Is de plaatsing van een tractorsluis overwogen?
          Kan hier meer op gecontroleerd worden?
        Antwoord schepen Peter Van Bambost

        De plaatsing van een tractorsluis is overwogen maar  in deze straat zouden de mensen van Langelede 2 tot de fietsersbrug daar voordeel uithalen terwijl het voor de mensen van Langelede 46 tot 78 eerder een nadeel zou zijn. In de vorige legislatuur is er herhaalde malen geprobeerd een harde knip te maken in dit deel en toen kwam hier veel aversie tegen tot zelfs het verwijderen van de harde knip door burgers.
        De overlast op deze plaats is vooral tijdens de spitsuren. Op de R4 is het rond de spits filerijden ter hoogte van de OCAS-rotonde waardoor de mensen sluipwegen zoeken. Nu wordt de verkeersstroom verdeeld tussen de Akkerstraat en de Sint-Francisdijk/Oudeburgse Sluis. Een harde knip in het voorgestelde deel van Langelede zou de verkeersstroom van de Akkerstraat volledig verleggen naar Sint-Francisdijk/Oudeburgse Sluis.
         
        Kan hier meer op gecontroleerd worden?
        • (plaatselijk verkeer) Op Langelede 66 is er een horecazaak die het de politie moeilijk maakt doorgaand van plaatselijk verkeer te onderscheiden.
        • (Snelheid) We gaan dit deel van de Langelede voorzien van twee digitale  snelheidsborden (met Smiley). Er kan dan geen excuus meer zijn over de snelheidsbeperking die geldt op dat deel van de Langelede.
        De studie die gemaakt is door AWV over de invloed van de verkeersstromen door de aanpassing van de R4 ter hoogte van Arcelor Mittal toont aan dat het sluipverkeer in de Akkerstraat, en dus ook in dit deel van Langelede, gevoelig zal verminderen!

        Vraag 6 - Verkrotting Overslag (raadslid Ronny Droesbeke)

        • De huizen op Overslag 64-66-68 zijn al lang onbewoond en er is ook verkrotting.
          Kan de gemeente actie ondernemen om deze woning te laten afbreken?
          Kan de gemeente hier stappen ondernemen om dit te voorkomen?

        Antwoord burgemeester Rudy Van Cronenburg

        Dit dossier sleept al jaren aan, een van de eigenaars blokkeert al jaren de afbraak en heropbouw. Het is een schandvlek in het dorp van Overslag.

        Als gemeentebestuur hebben we al diverse pogingen gedaan om de situatie te deblokkeren, zonder resultaat.   

        Nu bekijken we of we juridische stappen kunnen zetten, om deze schandvlek uit de mooie dorpskern van Overslag weg te nemen.

      • Vraag van de burger

        Onderwerp en motivering

        Vraag 1 - Bezwaar ingediend tegen omgevingsvergunning De Messe

        - Wat is de stand van zaken?

        - We hebben in ons bezwaar een aantal vragen gesteld en we hebben daar nog geen antwoord op gekregen, kunnen jullie de antwoorden doorsturen a.u.b. Zodat wij die kunnen inkijken en eventueel bijkomende vragen doorgeven.

        - Wat gebeurt er nu verder? Wat was de uiteindelijke beslissing? Wij zijn niet geïnformeerd. 

        - Waarom werden wij in eerste instantie bij de bespreking van de mogelijkheden voor herbestemming van de kerk als directe buren niet uitgenodigd bij de gesprekken, dit blijft voor ons een prangende vraag.

        Antwoord schepen Piet Penneman

        In dit dossier werd er nog geen beslissing genomen omdat er nog een gewijzigde projectinhoud moest opgeladen worden. Agentschap Natuur en Bos had een negatief advies gegeven omtrent de vleermuizen die aanwezig zijn op zolder… Er is nu een rapport opgemaakt door Regionaal Landschap Meetjesland waarin staat dat de activiteiten weinig invloed hebben op die vleermuizen. Het rapport wordt deze week opgeladen na enkele weken aandringen… Hopelijk volgt Agentschap Natuur en Bos dan ook dit rapport. Hierdoor is de uiterste beslissingstermijn verlengd.

        Het openbaar onderzoek liep van 6/6/2024 tot 5/7/2024. Omwille van de reden die ik vermeldde werd er op 12/9/2024 een administratieve lus geactiveerd waardoor de beslissingstermijn met 60 dagen werd verlengd (uiterste beslissingsdatum is 11/11/2024).

        Nadat we alle adviezen hebben ontvangen (ook een eventueel aangepast advies van ANB) kunnen de milieu-ambtenaar en de stedenbouwkundige ambtenaar dit dossier verder bekijken en een verslag opmaken.

        Op dat moment zal ook een voorstel tot reactie op de bezwaren gegeven worden die dan samen met het verslag uiterlijk tegen de uiterste beslissingsdatum voor beslissing zal worden voorgelegd aan het CBS. Na de beslissing van het CBS is het in Wachtebeke gebruikelijk om de bezwaarindieners een reactie te geven op hun bezwaren. Dit is echter geen verplichting.

        Wat gebeurt er nu verder? Deze vraag heeft niet direct uitstaans met de aanvraag tot omgevingsvergunning. Voor zover ons bekend zijn er in deze fase van de herbestemming toch infomomenten naar de wijk van de Overslag geweest.

        Gedurende het voorafgaande herbestemmingsproces van de kerk is er steeds een grote transparantie geweest. Samen met Veneco lanceerde de gemeente een oproep om een erfpachter te vinden. In het kader van de toewijs was het polyvalent karakter van de kerk het belangrijkste. Ook de inwoners van Overslag moesten baat hebben bij de activiteiten (kermis, concert,...). In de neerslagen is nergens sprake dat er geen horeca zou zijn.

        Vraag 2 - Brouwerij Broers/werken Omer Van Puyveldeplein

        Graag stelde ik onderstaande vraag (als vraag van de burger) op de gemeenteraad van 26 september ’24.

        Welke activiteiten - evenementen mag brouwerij Broers volgens de gemeente opgestelde voorwaarden en de door hen (Brouwerij Broers BV) aangevraagde vergunningen organiseren (FAVV)?

        Bijvoorbeeld: eetfestijnen - warm eten tijdens voorstellingen - voorstellingen met lunch.

        Gelden de gestelde voorwaarden door de gemeente enkel voor het gebouw?

        Blijkbaar is er een POP UP voor de activiteiten buiten het gebouw, namelijk een zomerterras in de aanpalende tuin. Zijn hiervoor ook de nodige vergunningen verstrekt door de gemeente?

        Antwoord schepen Piet Penneman

        In deze zijn er twee zaken te onderscheiden: een vergunning voor een POP-UP en een gebruiksovereenkomst.

        Hiervoor dienen we een tijdje terug te gaan. De procedure die gevolgd is voor de toewijzing, heeft onder externe begeleiding van Veneco, een tijdje in beslag genomen, dit omdat de wet op overheidsopdrachten dient gevolgd te worden. Na de selectie van Brouwerij Broers is er nog een tijdje overgegaan alvorens de toewijs definitief was. In die tussentijd is er een POP-UP vergunning toegestaan (tweede helft 2022). Deze ‘beperkte’ vergunning is ter inzage (onder meer de verplichtingen naar FAVV-registratie, Sabam, verzekering, …).

        In de toewijs staat dat er pas een definitieve afsluiting is van de erfpacht na het indienen/bekomen van een stedenbouwkundige vergunning. Het aanstellen van een architect, opmaak van plannen en dergelijke heeft veel meer tijd in beslag, waardoor er ter vervanging van de POP-UP vergunning een gebruikersovereenkomst is gesloten, telkens voor zes maand, tot op heden. Hierin staan zowel de rechten als de plichten van de gebruiker beschreven, ook dit document is ter inzage.

        Binnenkort starten de werken op het Omer Van Puyvelde plein waardoor parkeren tijdens de werken niet meer mogelijk zal zijn. Tijdens en na deze werken is er een beperkt aanbod beschikbaar aan parkeerplaatsen. Is er van het bestuur uit rekening gehouden met het parkeren in de omliggende straten, beurtelings parkeren?

        Antwoord schepen Piet Penneman

        Vanaf 4 november starten de werken aan het plein. Hierdoor zal de parking niet langer toegankelijk zijn. Momenteel is er geen weet van een parkeerdruk, waardoor de verschuiving kan opgevangen worden in de omliggende straten, er dient wel voldoende aandacht besteed te worden aan het landbouwverkeer. Doch zal er de eerste weken geëvalueerd worden of er bijkomende maatregelen nodig zijn.

Namens de gemeenteraad,

Namens Gemeenteraad,

Lise Gosseye
Algemeen Directeur

Patrick Gerard
Voorzitter gemeenteraad