In het fusietraject zijn volgende beslissingen genomen:
- er zal 10 maal per jaar een infomagazine verschijnen,
- de bebloeming in de dorpskern van Lochristi wordt doorgetrokken naar Wachtebeke,
- de brieven voor de straatnaamwijzigingen zullen eerstdaags vertrekken.
Verder kunnen we meegeven dat de verhuis van de personeelsleden bijna afgerond is.
De audit Informatiebeheer in Wachtebeke en Lochristi vond plaats in de periode van 10 januari 2024 tot 5 april 2024 en is uitgevoerd in overeenstemming met het auditcharter van Audio en in lijn met de normen, standaarden en ethische code van het Institute of Internal Auditors (IIA).
Op basis van het onderzoek besluit Audio dat het beheer van de organisatie (m.b.t. de onderzochte doelstellingen) zwak is. Voor beide besturen is de maturiteit voor kennis- en informatiebeheer laag. De meeste vaststellingen zijn gelijkaardig bij beide besturen.
Wachtebeke heeft het voordeel van de kleinschaligheid van het bestuur waarbij de informele constructieve cultuur een positieve invloed heeft op kennisdeling en informatiebeheer. Dit kan werken zolang de medewerkers in dienst blijven. Van zodra een medewerker de organisatie verlaat kunnen er hiaten ontstaan. Wachtebeke doet een beroep op een externe archivaris en IT medewerker wat ertoe bijdraagt dat ze de nodige expertise in huis hebben. Er is echter onvoldoende tijd om projectmatig de zaken aan te pakken en te verbeteren. De huidige focus ligt vooral op het draaiende houden van de dagelijkse werking.
In Lochristi verlopen, wegens de grootte van het bestuur, de informatiedoorstroming en de verbondenheid moeilijker. OCMW en gemeente werken nog los van elkaar: de secretariaatsmedewerker is ‘archivaris’ voor de gemeente en de stafmedewerker / diensthoofden vervullen deze rol voor het OCMW. De organisatie heeft nooit over voldoende expertise kunnen beschikken waardoor zij een inhaalmanoeuvre moet maken inzake de selectie en overdracht van documenten, het archief alsook vernietiging van documenten. De archivaris van Wachtebeke is nu ook deels aan het werk in Lochristi om dit te verwezenlijken. De IT medewerkers van Lochristi zijn interne medewerkers die de focus leggen op IT technische zaken en niet op informatie- en kennisbeheer.
Audio beveelt aan de visie voor informatie- en kennisbeheer met daaraan gekoppelde doelstellingen en acties uit te werken, op te stellen en de toepassing ervan op te volgen. Dit vormt een basis voor de werking binnen de organisatie en het is belangrijk dat het management dit draagt en de implementatie ervan actief ondersteunt.
Als bijlage is het integrale auditverslag toegevoegd.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 40 en 41.
Enig artikel De gemeenteraad neemt kennis van het auditverslag over Informatiebeheer.
Op 1 januari 2025 is de fusie effectief een feit. Vanaf dat ogenblik is het aanbieden van een eengemaakte basisdienstverlening aan de inwoners van de nieuwe gemeente Lochristi het streefdoel, gaandeweg wordt de verdere eenmaking fasegewijze gerealiseerd.
Om dit te kunnen realiseren is het noodzakelijk dat er in 2024 reeds belangrijke stappen gezet worden ter voorbereiding van deze eenmaking.
Een belangrijk element in deze voorbereiding is het opzetten van één organogram met daarin een duidelijke indeling in domeinen en diensten.
In het kader van de fusievoorbereidingen kreeg de werkgroep P&O (personeel en organisatie) de opdracht van het fusiecollege om het project ‘organisatiemodel’ uit te rollen. Eén van de producten van dit project was een voorstel van organogram.
Op 25 maart 2024 stelde de gemeenteraad het ontwerp voorgenomen organogram in het kader van de fusie vast.
Vanaf de goedkeuring van het ontwerp, is het aangewezen om bij het invullen van vacante plaatsen voor functies die onverminderd behouden blijven t.o.v. de huidige kaders, in samenspraak tussen beide lokale besturen, al rekening te houden met dit organogram.
Het blijft zo dat het de gemeenteraad en de OCMW-raad van de nieuwe fusiegemeente is die het organogram van de nieuwe fusiegemeente in 2025 zal moeten vaststellen.
Na de vaststelling op 25 maart 2024 kon de werkgroep P&O het project ‘organisatiemodel’ verder uitrollen. Eén van de producten van dit project is het verder uitwerken van het toekomstig organisatiemodel en het concretiseren van de invulling, dit leidde tot de nota “het nieuwe organisatiemodel en het invullen van het organogram”.
Deze nota bevat een gedetailleerde uitwerking van de TO-BE situatie en omschrijft de verschillende fases om hier toe te komen.
Bij die gelegenheid zijn nog enkele wijzigingen en verfijningen aan het ontwerp van voorgenomen organogram aangebracht (zie verder).
Bij het uitwerken van de procedure, stelde de werkgroep P&O eveneens vast dat het college bevoegd is door een aanpassing van de wetgeving voor het aanstellen van alle personeelsleden, inclusief de MAT-leden. Enkel de aanstelling van de decretale graden blijft de bevoegdheid van de raden (cf. art. 41 en 56 DLB, zie juridische grond).
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikel 56 m.b.t. de aanstellingsbevoegdheid van het college/vast bureau en artikel 41 m.b.t. de aanstellingsbevoegdheid van de raden;
Het gemeenteraadsbesluit van 19 mei 2022 van Wachtebeke houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 23 mei 2022 van Lochristi houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Lochristi en Wachtebeke
Het OCMW-raadsbesluit Lochristi van 26 september 2022 betreffende de Uitbreiding personeelskader (vlinderfunctie sociale dienst);
Het gemeenteraadsbesluit Lochristi van 26 september 2022 betreffende de Uitbreiding personeelskader (technische uitvoerende dienst);
Het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022 van Lochristi betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 22 december 2022 van Wachtebeke betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Wachtebeke 23 november 2023 houdende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging van Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Lochristi 27 november 2023 betreffende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging gemeenten Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Lochristi van 29 november 2021 betreffende de goedkeuring van het geïntegreerd organogram;
Het gemeenteraadsbesluit van Wachtebeke van 30 juni 2022 betreffende de goedkeuring van het organogram;
Het gemeenteraadsbesluit van 27 maart 2023 van Lochristi betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 30 maart 2023 van Wachtebeke betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Lochristi van 25 maart 2024 betreffende de vaststelling ontwerp voorgenomen organogram in het kader van de fusie.
Artikel 1 De gemeenteraad stelt, op basis van de wijzigingen in de nota, het ontwerp van voorliggend organogram in het kader van de fusie, zoals in bijlage aan dit besluit, vast.
Artikel 2 De gemeenteraad neemt kennis van de nota “het nieuwe organisatiemodel en het invullen van het organogram”.
Op 1 januari 2025 is de fusie effectief een feit. Vanaf dat ogenblik is het aanbieden van een eengemaakte basisdienstverlening aan de inwoners van de nieuwe gemeente Lochristi het streefdoel, gaandeweg wordt de verdere eenmaking fasegewijze gerealiseerd.
Om dit te kunnen realiseren is het noodzakelijk dat er in 2024 reeds belangrijke stappen gezet worden ter voorbereiding van deze eenmaking.
Met het oog op de fusie werd een nieuwe rechtspositieregeling en arbeidsreglement voorbereid. Deze documenten kennen hun basis in de RPR van Lochristi gezien deze het recentst werden gewijzigd.
Het blijft zo dat het de gemeenteraad en de OCMW-raad van de nieuwe fusiegemeente is die de rechtspositieregeling en het arbeidsreglement van de nieuwe fusiegemeente in 2025 moeten vaststellen.
Met de fusie van ons lokaal bestuur willen we niet alleen een nieuwe start maken, maar ook een organisatie opbouwen die klaar is voor de toekomst. Als moderne werkgever streven we naar een werkomgeving waarin autonomie, gelijkwaardigheid, resultaatgerichtheid, en werkbaarheid centraal staan. Onze nieuwe rechtspositieregeling en het bijhorende arbeidsreglement zijn dan ook ontworpen met deze uitgangspunten in gedachten.
Zo zetten we in op een gefaseerde invoering van flexibele verloning. Hiervoor voorzien we een theoretische budget, medewerkers kunnen kiezen voor het omzetten van hun eindejaarpremie of vakantiedagen in maatschappelijk verantwoorde voordelen zoals fietslease, ambulante verzekeringen, elektronisch communicatiemateriaal, …
We geven medewerkers de autonomie om hun werk te organiseren door een flexibele werktijdregeling en evalueren hen op basis van behaalde resultaten in plaats van geleverde inspanningen. Middelmanagement krijgt de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse organisatie van hun dienst of team door middel van de servicetijden.
Ons beleid richt zich op duidelijke rollen en verantwoordelijkheden, waarbij we de focus verschuiven van opleidingsniveau naar competenties en ervaring. Ons competentiemodel vormt de basis voor verloning, promotie en ontwikkeling, en biedt medewerkers de mogelijkheid om horizontaal door te groeien binnen onze organisatie.
Op volgende vlakken worden er ten opzichte van de huidige RPR wijzigingen voorgesteld:
o Toepassingsgebied: De RPR is niet van toepassing op personeelsleden die gedetacheerd worden naar de Zorgband, jobstudenten, art 60 en flexijobs. Hiervoor gelden afzonderlijke rechtspositieregelingen gelet op de specificiteit van deze personeelscategorieën.
o Functie-indeling en procedures: evenwaardige ervaring kan ook in aanmerking genomen worden naast de een eventuele diplomavereiste bij een aanwervingsprocedure.
o Flexibilisering aanwerving en selectie: Aanwervingsoproepen hoeven geen openstaande functies te betreffen. De samenstelling van de selectiecommissie is flexibel, en er kunnen tussentijdse wervingsreserves worden aangelegd.
o Opvolging en evaluatie: Drie trajecten zijn voorzien: een feedback-, functionerings- en evaluatietraject, waarbij het laatste ontslag kan inhouden na een negatieve evaluatie.
o Anciënniteit: Graad- en niveauanciënniteit verdwijnen; dienstanciënniteit wordt omgezet in bestuursanciënniteit. Relevante werkervaring telt mee bij nieuwe indiensttredingen en geslaagden van interne sollicitaties.
o Bevordering en interne mobiliteit: Er zijn onderlinge bevorderings- en mobiliteitsmogelijkheden tussen gemeente- en OCMW-personeel. Een regularisatieregeling voor collega’s die in dienst kwamen via een verkorte aanwervingsprocedure geldt voor medewerkers met minstens vijf jaar dienst.
Interne mobiliteit wordt ook uitgebreid naar lagere graden.
o Opdrachthouderschap en waarneming: Het opdrachthouderschap is nu ook mogelijk voor functies van niveau D of E. Waarnemingen van hogere functies zijn niet meer tijdsgebonden voor statutaire personeelsleden.
o Dienstactiviteit en verloven: periodes van disponibiliteit wegens ziekte en periodes van ziekte met een ziekte-uitkering worden niet langer meegerekend als dienstactiviteit na 12 maanden.
o Theoretisch budget: Opties zoals fietslease of andere verantwoorde voordelen worden gefaseerd ingevoerd, gefinancierd door het omzetten van eindejaarspremie of vakantiedagen.
o Reiskostenvergoeding: Vergoedingen zijn in lijn met het Vlaams personeelsstatuut,
o Extralegale voordelen: een anciënniteitspremie op 25 en 35 jaar dienst en de pensioenpremie worden voorzien, daarnaast wordt het bedrag van de ecocheques opgetrokken.
o Afwezigheid wegens overmacht: Nieuw verlof wegens overmacht voor statutaire personeelsleden, vergelijkbaar met tijdelijke werkloosheid voor contractanten.
Het college van burgemeester en schepenen van 8 november 2024 (Lochristi) en 12 november 2024 (Wachtebeke) gaat akkoord met het voorgestelde ontwerp van rechtspositieregeling en arbeidsreglement, volgens de tekst die als bijlage bij dit besluit worden gevoegd.
Deze voorstellen werden voorgelegd worden aan het managementteam op 19 september en de vakorganisaties op 25 september, en nadien voor definitieve vaststelling aan de gemeenteraad op 21 november 2024 (Wachtebeke) en 25 november 2024 (Lochristi).
Omwille van praktische en organisatorische redenen is het aangewezen om de regels over de tijdsregistratie, zoals voorzien in het arbeidsreglement, al toe te passen vanaf 1 januari 2025.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Besluit van de Vlaamse regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;
Het gemeenteraadsbesluit van 19 mei 2022 van Wachtebeke houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 23 mei 2022 van Lochristi houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022 van Lochristi betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 22 december 2022 van Wachtebeke betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Wachtebeke 23 november 2023 houdende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging van Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Lochristi 27 november 2023 betreffende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging gemeenten Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 27 maart 2023 van Lochristi betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 30 maart 2023 van Wachtebeke betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 30 september 2024 betreffende de vaststelling van de herziening van de rechtspositieregeling voor het personeel Lochristi.
Enig artikel De gemeenteraad stelt het ontwerp van fusie-rechtspositieregeling vast overeenkomstig de tekst in bijlage.
Op 1 januari 2025 is de fusie effectief een feit. Vanaf dat ogenblik is het aanbieden van een eengemaakte basisdienstverlening aan de inwoners van de nieuwe gemeente Lochristi het streefdoel, gaandeweg wordt de verdere eenmaking fasegewijze gerealiseerd.
Om dit te kunnen realiseren is het noodzakelijk dat er in 2024 reeds belangrijke stappen gezet worden ter voorbereiding van deze eenmaking.
Met het oog op de fusie werd een nieuwe rechtspositieregeling en arbeidsreglement voorbereid. Deze documenten kennen hun basis in de RPR van Lochristi gezien deze het recentst werden gewijzigd.
Het blijft zo dat het de gemeenteraad en de OCMW-raad van de nieuwe fusiegemeente is die de rechtspositieregeling en arbeidsreglement van de nieuwe fusiegemeente in 2025 moet vaststellen.
Met de fusie van ons lokaal bestuur willen we niet alleen een nieuwe start maken, maar ook een organisatie opbouwen die klaar is voor de toekomst. Als moderne werkgever streven we naar een werkomgeving waarin autonomie, gelijkwaardigheid, resultaatgerichtheid, en werkbaarheid centraal staan. Onze nieuwe rechtspositieregeling en het bijhorende arbeidsreglement zijn dan ook ontworpen met deze uitgangspunten in gedachten.
Zo zetten we in op een gefaseerde invoering van flexibele verloning. Hiervoor voorzien we een theoretische budget, medewerkers kunnen kiezen voor het omzetten van hun eindejaarpremie of vakantiedagen in maatschappelijk verantwoorde voordelen zoals fietslease, ambulante verzekeringen, elektronisch communicatiemateriaal, …
We geven medewerkers de autonomie om hun werk te organiseren door een flexibele werktijdregeling en evalueren hen op basis van behaalde resultaten in plaats van geleverde inspanningen. Middelmanagement krijgt de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse organisatie van hun dienst of team door middel van de servicetijden.
Ons beleid richt zich op duidelijke rollen en verantwoordelijkheden, waarbij we de focus verschuiven van opleidingsniveau naar competenties en ervaring. Ons competentiemodel vormt de basis voor verloning, promotie en ontwikkeling, en biedt medewerkers de mogelijkheid om horizontaal door te groeien binnen onze organisatie.
Het college van burgemeester en schepenen van 8 november 2024 (Lochristi) en 12 november 2024 (Wachtebeke) gaat akkoord met het voorgestelde ontwerp van rechtspositieregeling en arbeidsreglement, volgens de tekst die als bijlage bij dit besluit worden gevoegd.
Deze voorstellen werden voorgelegd aan het managementteam op 19 september en de vakorganisaties op 25 september, en nadien voor definitieve vaststelling aan de gemeenteraad op 21 november 2024 (Wachtebeke) en 25 november 2024 (Lochristi).
Omwille van praktische en organisatorische redenen is het aangewezen om de regels over de tijdsregistratie, zoals voorzien in het arbeidsreglement, al toe te passen vanaf 1 januari 2025.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Besluit van de Vlaamse regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;
Het gemeenteraadsbesluit van 19 mei 2022 van Wachtebeke houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 23 mei 2022 van Lochristi houdende de principiële beslissing tot vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022 van Lochristi betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 22 december 2022 van Wachtebeke betreffende de beheersovereenkomst tussen Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Wachtebeke 23 november 2023 houdende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging van Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van Lochristi 27 november 2023 betreffende de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging gemeenten Lochristi en Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 27 maart 2023 van Lochristi betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 30 maart 2023 van Wachtebeke betreffende de goedkeuring van de Kompasnota fusie Lochristi-Wachtebeke;
Het gemeenteraadsbesluit van 30 september 2024 betreffende de vaststelling van de herziening van de rechtspositieregeling voor het personeel Lochristi.
Artikel 1 De gemeenteraad stelt het ontwerp van fusie-arbeidsreglement vast overeenkomstig de tekst in bijlage.
Artikel 2 Omwille van praktische en organisatorische redenen worden de regels over de tijdsregistratie, zoals voorzien in het arbeidsreglement, al van toepassing vanaf 1 januari 2025.
Dinsdag 2 juli was er een overleg met de cultuurschepen van Wachtebeke en Lochristi, IOED Meetjesland en IOED Viersprong rond de keuze voor de aansluiting bij de intergemeentelijke onroerend erfgoeddienst (IOED) 2025-2026 voor de nieuwe fusiegemeente.
Op basis daarvan werd een nota opgemaakt om voor te leggen aan de colleges van Wachtebeke en Lochristi, zie nota in bijlage.
Context en voorgeschiedenis:
Situatieschets financiering en werking IOED’s:
Voorstel van keuze:
Op 2 juli kwamen de betrokken schepenen van Wachtebeke en Lochristi samen met beide IOED’s en werd het voorstel geformuleerd om vanaf 2025 aan te sluiten bij IOED Viersprong voor de periode 2025-2026.
Vraag voor goedkeuring aan het voorstel waarbij de fusiegemeente Lochristi voor de periode 2025-2026 zal aansluiten bij IOED Viersprong. De jaarlijkse gemeentelijke bijdrage hiervoor is 0.25 euro/inwoner, wat geen extra uitgave vereist op de gemeentelijke begroting.
Dit werd voorgelegd aan de colleges van Lochristi en Wachtebeke en aan beide gemeenteraden.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Het Onroerenderfgoedbesluit van 16 mei 2014 art. 3.1.1.
Artikel 1 De gemeenteraad geeft goedkeuring aan het voorstel waarbij de fusiegemeente Lochristi voor de periode 2025-2026 zal aansluiten bij IOED Viersprong. De jaarlijkse gemeentelijke bijdrage hiervoor is 0.25 euro/inwoner, wat geen extra uitgave vereist op de gemeentelijke begroting.
Artikel 2 Afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de financieel directeur, IOED Meetjesland, IOED Viersprong en de teamcoördinator cultuur.
Moerbeke-Polder bezorgt de gemeente het voorstel van raming voor het onderhoud van waterlopen van de 3de categorie voor het jaar 2025.
Er dient hiervoor advies gevraagd te worden aan de gemeenteraad. Algemeen totaal is €61.832,50 (ter info: voor 2024 was de raming €38.332,50 en voor 2023 was de raming €45.832,50).
De wet betreffende de onbevaarbare waterlopen van 28 december 1967;
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017;
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Artikel 1 De gemeenteraad geeft gunstig advies over het geraamde bedrag van €61.832,50 voor het onderhoud van waterlopen van de 3de categorie voor het jaar 2025.
Artikel 2 Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan Moerbeke-Polder (via Provinciale Dienst Integraal Waterbeleid, Woodrow Wilsonplein 2, 9000 GENT) en aan de financieel directeur.
In aansluiting met de inhoud van de statuten van IDM wordt de afgevaardigde van de gemeente, aangeduid in de gemeenteraad van 12.02.2019 en 29.09.2022, opgeroepen tot de Buitengewone Algemene Vergadering op woensdag 18 december 2024 om 19u in de gebouwen van IDM - site 2, Moortelstraat 16, 9160 Lokeren.
In de zitting van de gemeenteraad van 12 februari 2019 en 29 september 2022 werd mevrouw Heidi Misseghers aangeduid als vertegenwoordiger en de heer Diederik Lacayse als plaatsvervanger.
Er wordt gevraagd de dagordepunten in de gemeenteraad te willen behandelen en het mandaat van de gemeentelijke afgevaardigde te willen vastleggen. Het mandaat t.t.z. goed- of afkeuring van de dagordepunten, dient herhaald te worden voor elke Algemene Vergadering.
In bijlage worden de documenten bezorgd voor deze Buitengewone Algemene Vergadering:
1. Goedkeuring beleidsnota 2025
2. Goedkeuring communicatieplan 2025
3. Goedkeuring begroting 2025:
Deze begroting bestaat uit volgende documenten:
4. Benoeming bestuurders
5. Varia
Het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 40, 41 en 432 § 3;
Het bestuursdecreet van 7 december 2018;
De gemeenteraadsbeslissingen van 12 februari 2019 en 29 september 2022 betreffende de vertegenwoordiging in de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering;
De statuten van de Intercommunale Durme-Moervaart (IDM).
Artikel 1 De gemeenteraad keurt de dagorde van de Buitengewone Algemene Vergadering van 18 december 2024 als volgt goed:
Artikel 2 De gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van het lokaal bestuur, Heidi Misseghers, of haar plaatsvervanger Diederik Lacayse, die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering IDM op 18 december 2024 - of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden - op het stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in de gemeenteraad van heden.
Artikel 3 De gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van de voormelde beslissingen.
Artikel 4 Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan IDM, ter attentie van het secretariaat via debby.van.de.velde@idm.be.
Namens de gemeenteraad,
Namens Gemeenteraad,
Lise Gosseye
Algemeen Directeur
Patrick Gerard
Voorzitter gemeenteraad